Fedinec Csilla: Kárpátaljai magyarság történeti kronológiája, 1918-1944.

Tárgyszó:
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z

Év Hónap Nap Tétel Személynevek Intézménynév, szervezet Helynevek
1922. április 1. A Ruszinszkói Magyar Hírlap írta: „A most megindult lengyel–ruszin közvetlen vasúti összeköttetésnél ... Bővebben Csap, Záh, Magyarország, Ruszinszkó
1923. január 1-jétől a Magyar Kereskedelmi Bank tulajdonából a csehszlovák állam kezelésébe került a Borzsa-völgyi Gazdas ... Bővebben Magyar Kereskedelmi Bank, Borzsa-völgyi Gazdasági Vasút Borzsa-völgy
1926. október 13. A Ruszinszkói Magyar Hírlap írta: „Az autóbuszláz egész Ruszinszkóra szétterjedt. Nincs Ruszinszkóba ... Bővebben Ruszinszkó
1926. november A vasútügyi minisztérium tiltakozására leállt az Ungvár–Nagykapos autóbuszjárat („konkurenciát csiná ... Bővebben Vasútügyi Minisztérium Ungvár, Nagykapos
1932. június 15-től augusztus 31-ig különvonat közlekedett a Lavocsne–Munkács–Bátyu–Sátoraljaújhely–Budapest útvonalon. Bővebben Lavocsne, Munkács, Bátyu, Sátoraljaújhely, Budapest
1932. november Ettől a hónaptól kedvezményes vasúti jeggyel és vízum nélkül utazhat Magyarországra, aki megveszi a ... Bővebben Čedok Utazási Iroda Magyarország, Budapest
1934. augusztus-november A vasút-igazgatóság kedvezményt biztosított a kárpátaljai gyümölcsszállítmányok részére. Bővebben Vasút-igazgatóság Kárpátalja
1936. október 26. Átutazott Kárpátalján a Prágába látogató Károly román király és Mihály trónörökös. Kárpátalja vezető ... Bővebben Károly király, Mihály trónörökös, Rozsypal Antonín, Hrabár Konstantin Kárpátalja, Prága, Királyháza
1936. november Hrabár Konstantin kárpátaljai kormányzó a koalíciós pártok megbízottai által készített, az autonómia ... Bővebben Hrabár Konstantin, Eduard Beneš, Milan Hodža, Kováts Miklós, Siménfalvy Árpád, Ady Slovenska Liga, Podkarpatszka Ruszi Gazdasági Szövetkezetek Kereskedelmi Központja, Nemzetgazdasági Testület, Postaügyi Minisztérium, PRMKE 4 Nagyszőlősi kerülete Kárpátalja, Pozsony, Ruszinföld, Szlovenszkó, Podkarpatszka Rusz, Ungvár, Munkács, Beregszász, Nagyszőlős, Bátyu, Budapest
1938. január 1-jétől Ungváron vasút-igazgatóság kezdte meg működését. ~ Gerény egy részét Ungvárhoz csatolták. Bővebben Ungvár, Gerény
1938. október 31. A prágai német konzulátus vezetője a következő jelentést továbbította a birodalom külügyminisztérium ... Bővebben Fenczik Prágai Német Konzulátus, Ukrán Nemzeti Tanács Prága, Kárpáti Ukrajna, Lengyelország, Románia
1938. december 12. Husztra román bizottság érkezett, hogy a két ország közötti vasúti közlekedés kiépítéséről tárgyaljo ... Bővebben Huszt, Kárpátukrajna
1939. január 5. Az MTI idézte a varsói Nasz Przeglad c. zsidó lapot: „Prága most Berlin parancsainak engedelmeskedik ... Bővebben MTI, Volosin-kormány Prága, Berlin, Ruszinszkó, Ungvár
1939. január 7. A magyar hatóságok elzárták a forgalmat a Szatmárnémeti–Huszt közti vasútvonal magyar területre eső ... Bővebben Szatmárnémeti, Huszt, Románia, Kárpátukrajna
1939. február 7. Megindult a Kőrösmező–Prága vasúti forgalom (magyar területeken keresztül). ~ Sikertelen merényletet ... Bővebben Lev Prchala Kőrösmező, Prága
1939. február 9. Helyreállt a vasúti összeköttetés Ungvár és Uzsok (Ókemencén keresztül), Nagyszőlős és Kovácsrét, S ... Bővebben Ungvár, Uzsok, Ókemence, Nagyszőlős, Kovácsrét, Szentmiklós, Bátyu, Budapest
1939. február 11. Három hónapos szünet után helyreállt a vasúti összeköttetés Prága és Huszt között. Prága, Huszt
1939. február 12. Kárpáti Ukrajnában megtartották a választásokat a szojmba. A választásra jogosultak 92,5 százaléka ( ... Bővebben Ortutay Sándor UNO, Magyar Vasutasok Országos Szövetsége Kárpáti Ukrajna, Felvidék, Ungvár
1939. március 9. A prágai német követség titkára, Hoffmann Hamilkar lett a huszti német konzul. ~ Különvonattal több ... Bővebben Hoffmann Hamilkar, Rudolf Beran, Karl Sidor Prágai Német Követség, Huszti Német Konzul Prága, Huszt, Németország
1939. május 14. A szent jobbot szállító „aranyvonat” áthaladt Csapon, Ungváron, Bátyun, Munkácson, Beregszászban. Mu ... Bővebben Serédi Jusztinián Csap, Ungvár, Bátyu, Munkács, Beregszász
1939. augusztus 10. Megszűnt az ideiglenes jelleggel felállított Felszabadult Területek Tankerülete (székhelye Debrecen, ... Bővebben Bessenyei Lajos Felszabadult Területek Tankerülete Debrecen, Halmi, Máramarossziget, Tőketerebes, Visó völgye
1939. szeptember 18. A lengyelországi események következtében éjszaka megkezdődött a lengyel lakosságnak Magyarországra v ... Bővebben Lengyelország, Magyarország, Uzsok, Volóc, Kőrösmező
1939. december Beregszászban megtartotta „a felszabadulás után” újjáalakuló ülését a Kárpátaljai Magyar Kultúregyes ... Bővebben Benda Kálmán, Bellyei Zapf László, Varga József Kárpátaljai Magyar Kultúregyesület, Déri Múzeum Beregszász, Kárpátalja, Debrecen, Ökörmező, Vucskómező, Alsószinevér, Felsőszinevér
1940. január Megkezdték munkájukat a kárpátaljai tanítókat és tanárokat igazoló bizottságok. ~ Szentpéteri Kun Bé ... Bővebben Szentpéteri Kun Béla Orosz Ifjúsági Kör, Duchnovics szervezet, nyugdíjasok igazoló bizottsága, tiszántúli református egyházkerület Kárpátalja, Beregszász, Nagyszőlős, Tiszántúl
1941. január Ungvár székhellyel felállították a M. Kir. Kereskedelmi Hivatal kirendeltségét a közellátás megszerv ... Bővebben M. Kir. Kereskedelmi Hivatal, Iskolán Kívüli Népművelési Bizottság Ungvár, Miskolc, Munkács, Királyháza, Csap
1941. március 21. A szovjet fővárosból elindult a Moszkva–Budapest menetrend szerinti járat első szerelvénye (menetid ... Bővebben Moszkva, Budapest, Lavocsne
1941. április 6. Ettől a naptól sebesvonat közlekedik a Királyháza–Budapest útvonalon. A menetidő egy irányba 7 óra. Bővebben Királyháza, Budapest
1941. június 29-től a „rendkívüli viszonyok miatt” korlátozásokat vezettek be a Budapest–Ungvár vasútvonalon. ~ E napon ... Bővebben Ungvár, Budapest
1941. július 3. Szovjet foglyokat kísértek Ungvárra, akiket itt ültettek vonatra. Ungvár
1941. november 1-jétől az Ungvár–Budapest (Miskolcon keresztül közlekedő) gyorsvonat menetideje egy irányban négy és fél ór ... Bővebben Ungvár, Budapest, Miskolc